субота, 24. септембар 2011.

Sacher Torta-Najbolja do sada, a da to nije...:)Medeno Srce Torta

Sa Viktorom, mojim bratom koji je poginuo 2010.g.
 Пабло Неруда
ЛАГАНО УМИРАЊЕ

Лагано умире онај који не путује, онај који не чита,
онај који не слуша музику, онај који не налази задовољство у себи.

Лагано умире онај који уништава властиту љубав,
онај који не прихвата помоћ.

Лагано умире онај који се претвара у роба навика,
постављајући себи сваки дан иста ограничења, онај који не мења рутину,
онај који се не усуђује оденути у нову боју,
онај који не прича са људима које не познаје.

Лагано умире онај који бежи од страсти
и њеног врела емоција;
оних које дају сјај у очима и напуштеним срцима.

Лагано умире онај који не мења свој живот
када није задовољан својим послом или својом љубави,
онај који се не жели одрећи своје сигурности ради несигурности,
и који не иде за својим сновима;
онај који неће дозволити, нити једном у свом животу,
да побегне од смислених савета ... ....

Живи данас, учини данас, рискирај данас!
Не дозволи лагано умирање!
Не заборави бити срећан!

Pre nekoliko godina, (A kao da je juče bilo...), sam pisala o Saher Torti, o njenoj istoriji receptu, i dvema varijantama originalnih recepata.
Potom sam nešto kasnije postavila recept za Zaher Tortu, a sada po treći put-jer treća sreća, pišem i probam Saher Tortu po receptu Jelene sa bloga Food for thought, i inače blogerke, koja mi je tako mila, i u liku i u delu, da mi se čini da je dobra vila-ima zaista tako pozitivne i mile crte lica bas kao prava ...:)
Jer blogovi dosta govore o nama, mnoge slike i recepte možemo ulepšati ali nase lice nas odaje!!
Saherica Jelina je zaista najmekanija i najsočnija varijanta ove torte, ali zbog prisustva cimeta, meni je imala ukus velikog medenog srca!
Potrebno je:
180g putera sobne temperature
180g kristal šećera
8 žumanaca
250g mlevenih oraha
4 samlevena Petit beurre keksa (30g)
3 do 4 punih kašičica cimeta Kotanyi
12g praška za pecivo
2 vanil šećera
180g otopljene čokolade za kuvanje
šam od 8 belanaca
prstohvat soli

380g džema od kajsije
5-7 kašika vode

GLAZURA
200g čokolade za kuvanje
70g putera
1 kašika šećera
1 kašika mleka
1 kašika ulja
Priprema:
Odvojte suve sastojke.
Potom uključite rernu na 180C.
Mikserom umutite puter sa šećerom, a potom dodajite jedno po jedno žumance.
Kada ovu smesu sjedinite, dodajte suve sastojke, a to su:
cimet,pzp, mleveni orasi i mleveni keks.
Sve izmesajte i tek tada dodate 180g rastopljene čokolade.
Belanca sa malo soli umutite u čvrst šne, a potom kasiku, do dve tri  šnea dodajite smesi sa čokoladom, i tako dok sve ne utrošite.Tačnije dok sav šne od belanaca ne stavite u čokoladu..
Potom obložite pleh sa štipaljkom prečnika do 25cm, pek papirom, izlijte smesu i pecite.
Gotov kolač-tortu, kada se ohladi presecite na dva dele i premažite po sredini i odgore prelivom od kajsija koji ćete pripremiti ovako:
Pekmez od kajsije i vodu zagrejte do vrenja.
Potom sa tako vrelim sirupom premažite tortu.
Ukoliko je pekmez domaći, možete ovaj sirup procediti ds vam kasnije ne smetaju "končići" na glazuri.
Gotovu, ohladjenu tortu prelijte sa čokoladnom glazurom i Prijatno!!!!
Pored mnoštva saveta koje nam Jelena daje, verujte mi na reč, i dobro pročitajte sve, jer će vam zaista koristiti!!!

23 коментара:

  1. Draga Vera, odakle da krenem? Prvo, naježila sam se kad sam pročitala reči ispod slike. Kada čovek sa strane čita naše blogove može pomisliti koliko uživamo u hrani, koliko smo sve opčinjene njome, da nemamo ni jednu brigu na ovome svetu. Ono što je mene priviklo svima vama, između ostalog osim dobre kuhinje su i žene koje su toliko pozitivne, koje pored svih svoji problema koje sve imaju nalaze zadovoljstvo u kuvanju i hranjenju naših bližnjih, što je i iskonska potreba žena. Retko se ko požali na svoj problem, tu i tamo, retko ko podeli svoju tugu, i kad to uradi onda je to diskretno kao što si ti uradila.
    Nerudu sam čitala davno, ali ovu pesmu nisam pronašla. Borhes ima jednu sličnu Druga pesma o darovima, meni omiljena. Kada bi zaista barem delom sledili te stihove. Kada ih ne bi zaboravili u svakodnevnici.

    Hvala ti na divnim rečima i zaista se nadam da ćeš doći na sledeće druženje sa nama da te vidimo i uživo, da ti čujemo glas. Saher jako volim, i evo podsetila si me da je dugo nisam pravila. Kako da stignem od svih vaših divnih recepata koji čuče u draftu!

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala tebi draga Jelena, tvoj blog mi je i inače medju omiljenima!Sumnjam da ću doći na vasa druženja, nije ništa lično...:)Ali drago mi je da se družite barem vi!Veliki pozzz!

    ОдговориИзбриши
  3. Вера, рецептата и тортата са много хубави. Обожавам Сахер.
    Но стихотворението на Неруда и снимката със загиналият ти брат просто ме разплакаха. Съжалявам много, ужасно е да загубиш толкова близък човек.
    Прегръщам те силно!

    ОдговориИзбриши
  4. Post koji budi setu, ali i nadu da ništa nije slučajno ni uzaludno... Saher tortu volim da gledam, retko je jedem jer mi je kalorična, a ovo tvoje parče baš mami da se proba :)

    ОдговориИзбриши
  5. Pravila sam saher tortu više puta i u više varijanti,ali nikad sa cimetom.S obzirom da moji cimet obožavaju,sigurna sam da će im se dopasti i ova...

    ОдговориИзбриши
  6. Irena i ja sam probala na 100 načina i meni je prvi put sa cimetom, pa kako sam navela, meni "vuče" na Medeno srce...:)

    ОдговориИзбриши
  7. Tako me bole ove tvoje reči, seta i tuga koja iz njih izvire... i ja sam prošle godine izgubila rođenog brata... ubi me tuga za njim... :(

    ОдговориИзбриши
  8. Krasna ti je Sacher torta, iskreno mi je žao Verice, nešto najgore od svega je izgubiti nekoga koga jako voliš..
    Tortica je stvarno super, ja imam recept i radim bez cimeta!

    ОдговориИзбриши
  9. Predivna pesma Vera...
    Ja nikada ne znam sta da kazem nekome ko je izgubio blisku osobu... Sva se pogubim. Samo, nadam se da se dobro drzis...

    ОдговориИзбриши
  10. Žao mi je zbog tvog gubitka :(

    Sacher torta mi inače nije omiljena, ali me zaintrigirao tvoj komentar da je poput velikog medenog srca, pa spremam recept.

    ОдговориИзбриши
  11. Draga vera, stvarno ne znam što bih rekla, strašno mi je žao...
    Torta je odlična, ja je sama nikad nisam radila ali volim, vjerujem da je sa cimetom posebna

    ОдговориИзбриши
  12. Volim volim Sacher Tortu:)A volim i Pablo Nerudu;) Volim i Jelenu;) Ma sve avs volim bre;))

    ОдговориИзбриши
  13. Osecas veliku prazninu,bol i gubitak,sigurno ti je tesko.:((Ali nastavi ti da zivis za njega,posebno ako je voleo zivot.I napravi ono sto je on voleo.Divna ti je torta draga.Bas tuzan post:((

    ОдговориИзбриши
  14. Ah Veruška, ja ti se divim na snazi koja te nosi kroz život...Čuvaj uspomene jer one ne daju da se dragi i voljeni ljudi zaborave. A to se neće desiti jer se one uvijek nose u srcu.

    Neruda je jedan i jedini, moj najdraži i najomiljeniji :) Savršen u svojim jedinstvenim izričajima. Obožavam ga!

    A tortu Sahericu sam pravila samo jednom, po nekom drugom receptu. Mojima se dopala i ta varijanta, a vjerujem da će i ova.

    ОдговориИзбриши
  15. Isprobala sam nekoliko varijanti Sacher torte; ni jedna nije bila slicna ovoj tvojoj (Jeleninoj), pa mi preostaje i ovu da isprobam.
    Kada izgubimo nekog dragog, nova zvijezda na nebu se pojavi, koja nas prati i cuva (bar tako kazem mojoj djeci).

    ОдговориИзбриши
  16. Vera, da znaš da si apsolutno u pravu za ukus medenog srca. To je u stari to a meni to nije palo na pamet. Dodala sam medeno srce u naziv saherice, a tako sam trebala i da je nazovem. Hvala ti!

    ОдговориИзбриши
  17. Pa evo i sada sam pojela jedno parče, jel da da jeste, cimet, marmelada čokolada, doduše deca su mi rekla da m liči, pa sam tek onda ja kao skontala...:)

    ОдговориИзбриши
  18. Jako sam dirnuta ovim postom. Iskreno mi je žao za brata. I definitivno potpisujem Jelenin prvi komentar.
    Potpisujem i sve što si napisala za Jelenu, i ja je jednako doživljavam.
    A sigurno bih potpisala i za ovu tortu. Odlično zvuči i izgleda. Meni odgovara ovaj dodatak cimeta i okus prema medenom srcu jer ga baš volim.

    ОдговориИзбриши
  19. Draga moja, prekrasan si post napisala i sviju si nas dirnula i da, prisjetim se one: Sjećanje na bol još uvijek je bol,... Ne znam što više reći osim prekrasna Sacherica, valjda će i ova stići na probu!

    ОдговориИзбриши
  20. Toliko toga ne isprobanog i jos uvijek ceka ,valjda ce doci jednoga dana na red..kada bi sve mogli tako da odgodimo da nam bol bude laksa..iskreno mi je zao,ali ti to najace osjecas ...

    ОдговориИзбриши
  21. Sva sam se raznježila. Krasan post a torta još ljepša.

    ОдговориИзбриши
  22. Divan je taj Neruda, zar ne? Pjesme nas uvijek podsjete na ono važno. Žao mi je da si iskusila toliku bol, znam kako je kada se izgubi netko blizak srcu, mlad, krasan. utjehe nema, zar ne? Boli dugo, zauvijek, zar ne?

    ОдговориИзбриши